2017. április 11., kedd

Pont.Ponty.

Amikor azt hiszed sietsz a Bodrogra, de zárva a horgászbolt.

és végül mész a Tiszára, mert csak odakapsz napijegyet . (ponty)

Képzelhetitek is, minden bepakolva, kocsi is tele, kedv tetőfokon, közben barátnőm versenyen... szurkolás legalább, mint egy jobb focimeccsen. Persze megy az izgulás is. Hűha, ha már eljöttem legalább valami látszata is legyen a napnak, ne csak a tájat tudjam otthon mutogatni, nem beszélve arról, hogy a tavalyi gyenge év után még meg kell erősítenem mindenkiben horgászat nem csak a botfogásból és a tájnézegetésből áll. De ez a szülinapom utáni nappal mondhatom, az éven ajándékoznak engem a vizek is... 

Igaz, majdnem mindenki óva intett ilyen időben, szitáló eső, eléggé hideg is volt... 
Napijegy se volt ahova én terveztem, na gondoltam mi lesz még itt...
Leérve a vízpartra kisebb szerelés gyors előke kötés, etetőkosár keresés botok összerakása (persze bottartók garázs mélyén, jó hogy most lett rendbe rakva, minden megvan csak ami nekem kellene... sebaj improvizálunk ma is, ilyenektől nem tántorodunk el.)

Tudjátok, az a bizonyos első dobás, amikor vagy ott vannak a halak vagy keresni kell, vagy csak szépen etetni lesz ami lesz...
Szépen írva, az első pár dobásnál fogtam a fejem mert a 60g-os folyóvízi etetőkosarat vitte a sodrás, mint a falevelet, hiába dobtam én... esélytelen volt. Nem voltam képes a megfelelő távolságban megállítani a szereléket ilyen súlyozással, pedig nem igazán messze 30m körül horgásztam.

Hát mi legyen, egy három méteres picker bot, képtelenség túlterhelni, a rajta lévő 40g-os kosárral labdába se rúghattam. Hát adjuk össze amink van, aztán a 3,9m-es feeder majd elboldogul ezzel, nyilván így kevesebb a bevethető szerelék, de ha eszik a hal egy botnál több már már szinte csak zavaró lenne úgyis... 
Sebaj megoldás megvan, etetőanyag bekeverve, dobtam közé egy kis kukoricát is, már csak az aromák miatt is amiben érlelődik vagy 2 éve, meg egy kis csontit, aminek a fele már báb volt. 

Ahogy a fenékre ért a szerelék, és most már stabil egy pontban mozdulatlan maradt meg is jött az első jelentkező egy szebb keszeg személyében, legalább tudom hal van előttem, hátha elcsípünk párat közülük. 

Aztán történt az, amire igaz számítani lehet egy vad vízen, és titkon  mosonihorgasz blogját olvasva én is örültem volna egy ponty fogásának, hisz tilalomig egy hónap, harcsázni meg csak faterral kezdünk neki, így egyedül jobb ez a keszegezés. Mozgalmas, meg a megakasztott halakkal is könnyű elbánni egyedül is. De láss csodát, az arra járt ponty nem hagyta reakció nélkül a hagyományos csonti csokrot és heves kapással jelezte ezt most megeszem.





Tökéletesen akadt az apró Gamakatsu  horog, szépen küzdött az épp méretes ponty. Megbecsülendő dolog, a tiszai pontyok eddig nem nagyon mutatták magukat a horgász karrierem során. Ilyen évkezdés után nem csak a balatoni pontyokkal kellesz foglalkoznom, köszönöm Tisza megadtad a jelzést. Igyekszem rátok is odafigyelni.
Jól látszik a két feeder kosár, igaz egy 100 grammos jobban mutatna a képen, de 60 grammnál nehezebb súlyút nem kaptam a horgászboltban. Néha tapasztaltam, hogy mikor melyik kosárban nem megfelelően oldódott ki az etetőanyag, vagy egy rostát kell beszereznem az etetőanyaghoz, vagy a dupla kosár hátránya majd kiderítjük...

Csupa kézmodellkedős nap volt, szemléltetve a kosárlabdás kezemhez a halakat, a halak mérete eléggé meggyőző volt.
Igaz közel sincs a tavaly fogott dévérkeszegemhez, de ha sikerül időt keríteni rá, csinálunk egy 2016-os Best Of sorozatot a halakról, de ha nem, ez év végén biztosan ígérhetem összegezzük a szép halakat.






Tipikus eset, a merítés pillanata után a horog a halból ki, a merítőbe meg be akadt. nincs mese egy kis "bogarászás" szabadítás és folytatódik a horgászat.
Feltéve, ha az embernek nincs ilyen csinos lesifotósa, mert akkor nem csak a fotózás van megoldva, míg én babrálom a merítőt, addig a másik boton már ki is van szedve a hal...

Veszélyben a hobbim, na nem mintha nem vele tervezném a szabadidőmet...
A tavalyi hal nélküli időszakban mégis megmozdítottam benne valamit, és azóta is rendíthetetlenül kacagunk, szórakozunk a halfogáson, cserében tudom melyik körömlakk a kedvenc, és mi az ami hiányozhat a kollekcióból...
A Jó pap is holtig tanul, mondaná Nagypapám... Hát az éven is van mit elsajátítani, kinek mit a tudásához mérten, de egy biztos ha örömünket leljük benne: Nem hibázhatunk!



Engedjétek meg, hogy egy videót idedobjak ehhez az íráshoz.
 Történt ugyanis, hogy a pontyfogás után megjött a front az eső, tarthatatlanul lent voltam a vízparton ismét, mondhatnám a Bodrogos keszegezés ismétlődött igaz, voltak kisebb halak is de a 25dbt elérve a csonti csokor megtetszett ennek a "kis" sügérnek... még pergetve se fogtam ekkorát. Tiszteletre méltó!
Figyeljünk a tilalmi időszakokra, és ha akaratlanul is megfogunk  egy tilalommal védett halat, mutassunk példát engedjük vissza.

és a videók után egy kis összegzés:




10. bejegyzés: 2000 megtekintés, csupa pozitív visszajelzés.találkozunk 10.000-nél addig is Horgászat minden mennyiségben! :) 

6 megjegyzés:

  1. Kedvet kaptam egy kis Mosoni márnázáshoz.....Zsír ez a bejegyzés!

    Én akarok lenni a 10.000-ik!

    :)

    VálaszTörlés
  2. Én nemrég értem haza, jókis peca volt ma is, igaz itt a márna ritkább és csak keszegek jöttek, de megtépett kétszer valami a mélyből, így holnap korán revansot veszek rajtuk. Ez a cikk volt az, amikor minden úgy adta magát és elégedetten zártam le a laptopot még tegnap éjszaka :)

    VálaszTörlés
  3. Hétvégére élezem a kaszát. Addig meló. Péntek hajnal nagy-Duna, itt márna-paduc-jász lesz a cél. Péntek este harcsapróba a Mosonin (2 napja fogott vki egy 20 kg-st). Szombat délután nagy dévéreket próbálok egy ágvizen Rajkán, vasárnap meg leporolom a pergetőbotjaim csukára. A hétfő még kérdéses....

    Lehet hogy márna tépett meg, előszeretettel húzza be az előkét kagylók közé....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vagy ponty, márnát vagy 3* láttam hallottam fogni, és a 16-os előkével igaz kisebb pontyot fogtam. Ma fel is térképeztem a terepet rendesen, és van is terv holnapra egy kis úsztatás feederezés, mert ma szemem láttára is jól jött a keszeg minden variációval. aztán holnap estére hátha lesz újabb bejegyzés is. :)

      Törlés
  4. 2 órát úsztattam. Domolykó 3 db, paduc 2 db, szilvaorrú 3 db, koncér 1 db, bodorka, karika 1 db. Gyenge. Nyáron van hogy ennyi idő alatt 10 kg felett fogok. Persze hideg még a víz és óvatos kapások vannak, de cefetül élveztem! Ez volt a cél. Halat nem hoztam haza. Majd ha megéheek rájuk. Meg aztán jön az ívás. Hagy éljenek. No akkor lesem a blogom bloglistáját mikor jön az új bejegyzés!
    A partt 8 méterre 1,6m mély vízben a meder felett úsztattam kemény iszapos itt-ott elszórt kavics alkotta mederszakaszon egy törés vonalában. Jó eséllyel foghatóak már. Szerintem a hajnal jobb lehet, én 17:20 és 19:20 közt voltam lent. A domik az elején, a paducok a végén jöttek. Kíváncsi vagyok a Bodrog halállományára. Várom a képeket!:)
    Üdv: Csaba

    VálaszTörlés
  5. Ami számomra észrevétel, hogy szakaszonként más más hal áll, amik jöttek nagyrészt karika és lapos keszeg, néha bodorka, 1-1 leánykoncér, beeshet ritkán ponty. Több hely van, és melyiken mi van általában ritkább a dévér a karikák között stb. Viszont domolykó szilvaorrú paduc nagyon ritka 6 év folyamatos peca alatt domolykót csak-csak de paducot csak nagyon belefutva hallottam fogni. Szilvaorrúról meg talán már láttam képet itt :D
    A mai nap megvolt a térképezés 6kmt áteveztem, lesz itt minden! :)

    VálaszTörlés