2019. április 17., szerda

A halak élete nem csak játék és mese.

A halak élete nem csak játék és mese.

 "hoppá ezek állatok"


                       Végre itt a tavasz, esznek a halak, és én is horgásztam már párszor. :)


Az egész valahol itt kezdődött, egy kis csatornán, ahol jelenleg állami jeggyel lehet horgászni. Halakat fogtam bőszen, de mint látjátok képeket nem igazán készítettem.

Egy-két vörös ördögöt, és egy kis kárászt örökítettem meg. Hogy is fogalmazzak ott kezdtem, ahol a kisgyerek szokta: spiccbottal a kézben.


Így történt ez most is, én ezt úgy nevezem: csak hogy végre halas legyek.
Hálás kis jószágok ezek, úgy falják a friss csontit, alig győzi kapkodni az ember.


De térjünk át az én imádott halfajomhoz: A KESZEG.
Ők a Tisza hű halai, mindig táplálkoznak, sokan vannak, néha aprók, néha nagyok, hol kijönnek a kövek alá, hol bent tartózkodnak a sodrásban. Ők hát ilyenek.
Imádom őket.
Látjátok, az ő életük se játék és mese... 
Nemsokára vége a süllő tilalomnak, parti kövezések éjszakai wobblerezések, Resszkessetek.


Lapul aztán jó pár keszeg a tarsolyomban, itt láttok belőlük párat. Az etetőanyag szokásos folyóvízi, nem véletlenül raktam bele kukoricát, hátha beugrik egy-két potya ponty is :)

Mivel a legnagyobb folyóvízi keszegemet is methoddal fogtam,
így nem csoda, hogy a hosszú előkés módszer mellett ilyen technikával
is horgászok.






Érdekesen csodálhatjátok a főzött kukorica szemet a method szereléken. Annyira apró keszegek ettek, mindent lerágtak és nem nőtt sehogy se a méretük, így kevertem bele egy kiló kukoricát az etetőanyagba. Meg is lett az eredménye, az apró bagoly és karika keszegeket felváltották a nagyobb karikák, akár 70-80dkg-osak, és vendégem volt pár dévérkeszeg is. :)

Hely ahol élek.

Az a bizonyos esti szerelék. Itt jut eszembe, nem csak a kemény kukoricát rágták, megették a gumikukoricát is. Én úgy mondanám, hogy kezdetben nem hitem ezekben az új dolgokban, de ma, április 17-én Debrecentől 30kmre, 17pontyig jutottam épp a gumikukoricával, de ez már egy másik történet. :) Tartsatok velem, és nemsokára kiderül, hogy mi is történt ezen a napon!




A napfelkelte a Tiszán, amikor minden újra kivilágosodik, az első napsugarak amik melegíteni kezdenek, a szél újra feléled, a tükör víz befodrosodik, a pirkadat fényében megpillantod még a forgolódó halakat, ezer éjszaka sem egyforma.


Egy négy órás "verseny peca" ennyit tud a Tiszán, gyorsan leugrottam, majd haza. :)
Látóképi Víztározó mi lesz még itt... ?! :)


Vissza a jövőből legközelebb mint már írtam Debrecen környékéről fogjátok megtudni hol mit lehet fogni. :) ÉS ez még nem a Látóképi Víztározón volt.

Debrecen 2019.

3 megjegyzés:

  1. Üdv újra a fedélzeten! Hiányoltam az írásokat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végre minden úgy alakul ahogy elterveztem :)
      Már egy újabb blog szerkeztés alatt, lesz az éven minden, de havi 2-3bejegyzés minimum :)

      Törlés
    2. Várom. Fent van a blog (én csak így) a facebookon. Megtalálsz Mosoni Horgász név alatt..😂

      Törlés